Japonika Logo
Türk Japon Gönüllüleri Logo
トルコ

Japonya Forum » Vize / Pasaport

  1. User has not uploaded an avatar

    CaponBaligi
    Üye

    vala paraniz yoksa,cook zengin deilseniz sakin sakin.
    Burada da kriz var ve hayat cokkkk pahalii.
    iyi plan yapin,sakin acele karar vermeyin.

    11 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #
  2. lmn

    lmn
    Üye

    ne icin sakin sakin dedin :) japonya da yasamak icin mi? kriz nerde ben anlamis degilim ya zaten hayat burda da pahali, o kadar da farkli gelmedi bana japonyada yasamakla turkiyede yasamak, burda ne kadar harcadiysam orda da o kadar harcadim ben

    11 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #
  3. User has not uploaded an avatar

    erdi_61
    Üye

    merhaba,

    2, 3 ay sonra japonyada okuyan bir arkadasimi bir haftaligina ziyaret ezmek istiyorum.
    burda okuduklarima göre oraya giris biraz zor. tabiki sartlar önemli.

    almanyada yasiyorum,
    türk pasaportum var almanya dogumluyum, trabzona kayitliyim.
    ayrica evliyim, almanyada calisiyorum.

    almanyada japon konsolosluguna yinede soracam ama bu sartlar altinda bir zorlik cikarmi sizce. ??

    11 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #
  4. User has not uploaded an avatar

    independent
    Üye

    kesinlikle çıkmaz

    11 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #
  5. User has not uploaded an avatar

    MomoTaro
    Üye

    Selamlar. Bu forumu epeydir okuyordum ama cidden bir Japonya seyahati düşünmeye başlayınca bir defa daha gözden geçirme gereği duydum. Edindiğim intiba gayet karanlık. Şahsen Japonya'nın kültürünü bilmez, kendisini tanımaz değilim ama bu kadarı cidden şaşırttı. Kendim iki defa gittim, böyle olaylar yaşamadım.

    Seyahatimi ve seyahat eden şahsı (yani kendimi) kısaca tarif edeyim. Kütük İstanbul. Üniversite eğitimim Japonca üzerine. 3 sene kadar önce 1-kyu almıştım, özetle Japoncam fena değildir. 10 yıl kadar önce öğrenci olarak 1 yıllığına, 2004 sonunda ise iş maksatlı 2 haftalığına Japonya'ya gittim. Şu anda bir seyahat acentasında çalışmaktayım. Öyle kapağı atıp, iş bulup çalışayım kaygım yok; maksadım yıllık iznimin bir haftalık kısmında iyi fiyata bilet de bulmuşken Japonya'ya gidip oradaki öğrencilik dönemi arkadaşlarımı görmek, oradayken gidemediğim 1-2 yere bakmak ve bir miktar da DVD, kitap, CD falan almak. Kalacak yer konusu pek kesin olmamakla birlikte ya hostel vesaire türü yerler veya arkadaş evleri. Arkadaşlarım arasında Japon da var ama çoğu yabancı, bazıları Japon kökenli başka ülke vatandaşları. Acentadan geçici vize rezervasyonu gibi bir şey yapmayı düşünüyorum ama eğer burada da dendiği gibi oteli de arayıp soruyorlarsa zannedersem rez. yapıp iptal etmek de çok iyi bir fikir olmaz. Malesef daha evvelki iki Japonya seyahatimi yaptığım pasaportum kayboldu-içinde bir senelik öğrenci vizem ve giriş çıkış damgalarım vardı, şimdiki pasaportum malesef boş. Ta ortaokuldan kalma birkaç Avrupa ülke vizesi bulunan (Schengen daha yoktu o zamanlar) daha eski bir pasaport var ama onun faydasını görmeyebilirim.

    Özetle durum böyle. Benim durumumda birinin Japon gümrük kapısından yollanma ihtimalim nedir? İçeri girebilme ihtimalim nedir? Yollanma ihtimalimi minimuma, girebilme ihtimalimi maksimuma çıkartmak için ne yapmamı önerirsiniz?

    11 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #
  6. User has not uploaded an avatar

    kaankii
    Üye

    Oncelikle Herkese Merhabalar Diliyorum.

    Adim Kaan 20 Yasinda Tc Vatandasiyim Bundan Once Hic Yurtdisina Cikmadim Sadece Kibrisa Gittim.

    Simdi Japonya`ya Gelmek Istiyorum Tatil Maksatli 15-20 Gunlugune Pasaportumu 6 Ay Once Almistim Hic bir Yere Gitmedim Onunla Tertemiz. Ve Orda Beni Karsilicak Bir Abim Var Tanidigim 20 Senedir Orda Ikamet Ediyor Evli Cocugu Falan Var Yani Bu 15 Gunluk Tatil Benim Icin Bir Riskmidir Oraya Gittigimde Geri Donme Ihtimalim Yuzde Kac Butum Forumlari Okudum Aslinda artik Neler Yapmam Gerektigini Biliyorum. O Dedigim Abim Hava Alaninda Karsilicak Beni. Yanimda ne Kadar Para Bulundursam Yeterli Olur Acaba Hersey Icin Tesekkurler.

    10 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #
  7. User has not uploaded an avatar

    serseri432
    Üye

    merhaba
    O dediğin abin seni hava alanında karşılarsa hiçbir sorun olmaz geçersin belki kefil olmasını isterler kefilde olursa problem çıkmaz geçersin.Sana uçakta verecekleri formu dolduracak kadar ingilizcen olsun sana uçak verilin formu eksiksiz doldurursan ve senide kapıda karşılayak abin sana kefil oldukltan sonra olağanüstü bir şey olmazsasaa geçersin.Yalnız< uçaktan inince rahat ol yani heycan lanma rahat bir şekilde git çünkü onlar adamın tipinden anlıyorlar ne amaçla geldiğini insan sarrafı olmuşlar.Senin zaten amacın belli heycan veya panik yapacağını sanmıyorum .biraz ingilizce bilsen iyi olur. en azından buraya taili geldim falan diyecek kadar.Para konusuna gelince ne kadar harcarım diyorsan o kadar götür.gidiş dönüş uçak biletini aldıktan sonra 10-15 4000$-5000$ dolar yeter ama dediğim gibi senin harcamana bağlı.Pahalı bir şehir türkiyede karpuzun kilogramını 1 liraya alıyoruz burda dilim 2-3 dolar:):):) ama 500-750 $ dolar paraylada buraya gelme gezmeye geldim diceksin adam sana diyecekki hani kaç paran var çıkarda göreyim diyecek.Çok fazla paraylada gelmek orta halli birşey olsun işte.Sanırım verdiğim bilgiler açıklayıcı olmuştur.

    10 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #
  8. User has not uploaded an avatar

    kaankii
    Üye

    Anladim Ingilizcem ileri Seviyede O konuda Bi Cekingem Yok dedigin Gibi Cok Heyecan Yapicagimida Sanmiyorum Zaten Maksatim Oraya Gidip Hem Tatil Amacli Hemde Okullara Bakmak Istiyorum

    Sanmiyorum Bi PRoblem Ciksin Zaten Ucak Bi Cantayla Gidicem Oyle Valiz Falanda Deil

    10 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #
  9. User has not uploaded an avatar

    elix
    Üye

    Benim japonlara biraz sempatim vardı. Orada bir türk arkadaş var, doktora yapıyor. Nasıl olsa vize yok, uygun bir ara yanına giderim diye içimden geçiriyordum ama geçenlerde yakın bir arkadaşımın japonyaya girerken(daha doğrusu giremezken) yaşadığı sorunları duydum(arkadaş kütahyalı, doğulu veya karadenizli değil). Foruma üye olup burada size söyleyim dedim ama gördümki sık yaşanan bir tabloymuş :(, üzüldüm. Sempatim japonya tarafından Güney Kore taraflarına kaymaya başlıyor şimdi :).

    Arkadaşın başına gelenleri anlattığı mesajı aktarıyorum:

    06 Haziran Pazar günü ETİHAD AİRWAYS şirketiyle ABUDABİ aktarmalı olarak,bir arkadaşımın daveti üzerine Japonya’nın Nagoya şehrine gittim. Nagoya’ya vardığımda hiç beklemediğim bir muamele ile karşılaştım. Beni üçbuçuk saat sorguya aldılar ve eşyalarımı didik didik arayarak,üzerimdeki parayı teker teker sayarak sanki teroristmişim gibi bir muameleye maruz bıraktılar. Verdiğim bütün samimi cevaplarımı hep tersinden yorumlayıp beni sıkıştırmaya çalıştılar. Hatta oradaki arkadaşıma hediye olarak götürdüğüm bir hat sanatı eserimi oraya satmaya getirmişim gibi mantıksız şeyler söylediler. Kendilerine konsolosluğumuzu ve de bazı yerleri aramak istediğimi söylememe rağmen hiç oralı bile olmayarak önüme Japonya’yı terk etmek istediğime ve bir daha bir sene gelmeyeceğime dair üç kağıt koyarak bunları imzalamadan hiçbir şekilde kimse ile görüşmemin mümkün olmadığını söylediler. Kabul edilmeme sebebi olarak da Japonya’nın pahalı bir ülke olduğu,benim yanımdaki paranın da kalmak için yeterli olmadığı ve davet eden arkadaşımın da master öğrencisi olduğundan beni orada misafir etmeye gücü yetmeyeciğini söylediler. Oysaki yanımda 1000$ ve de 45000 yen (yaklaşık 500$)para vardı ve bu da hayli hayli yeterli bir paraydı. Bunun saçma bir bahane olduğunu ve Türkiye’den istediğim anda istediğim kadar para transfer edebileceğimi ifade etmeme rağmen buna inanmadıklarını söylediler. Bu bahanelerinin saçma olduğunu ve de kabul etmeyeceğimi,kağıtları imzalamayacağımı söyleyince tehditvari konuşmaya başladılar. Oradaki arkadaşımın ve bazı Japonya ile bağlantılı kimselerin verdiği bilgilere göre şimdiye kadar böyle saçma bir muamele kimseye yapılmamış. Ülkeye dönünce Japon konsolosluğunu aradım,onlar da bu tip muamelerin arttığını ve kendilerine de birçok şikayetin geldiğini ama yapabilecekleri bir şeyin olmadığını söylediler. Bu sene Türkiye’de Japon yılı ve binlerce Japon şu anda sorunsuz ülkemize girip çıkıyor,acaba hangisi böyle bir muameleye maruz kalmış? Bizim vatandaşlarımız acaba ne kadar zamana kadar böyle muamelelere maruz kalmaya devam edecek? Ben oysaki şimdiye kadar birçok ülkeye gittim ve hiçbirisinde böyle saçma bir muamele görmedim. Velhasıl üç gün boyunca yollarda perişan oldum,en az 1000€ maddi; bir o kadar da manevi zarara uğradım. Benim gibi sabıkalı olmayan ve de hayatında hiç suç işlememiş birisine yapılan bu muamelenin amacını anlamış değilim…

    10 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #
  10. User has not uploaded an avatar

    MomoTaro
    Üye

    Aslında Nagoya en problemli yermiş. Türkler en çok burda oldukları için. Tokyo ve Osaka üzerinden gitmek daha iyi gibi. Benim aklımda Rusya'daki Trans-Sibirya ekspresi ile Rusya'nın en doğusunda bulunan Vladivostok limanına kadar gidip oradan Japonya'ya giden feribotlara binmek. Allah'ın Toyama-ken'inde öyle kontrol olur mu sanmıyorum ama...

    10 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #
  11. erciyesjp

    erciyesjp
    Üye

    1000 dolar ve 45 bin yen bence yeterli bir para degil. konaklamayi ucuz yoldan halletsen bile o para sana 3 hafta yeter. Bazi seyler gercekden cok pahali burada.
    Ayrica Rusyaya kadar gidipde eziyet cekme bence..Zorluk derecesine gore Narita, Nagoya ve OSaka'dir
    Bence isini garanti yapmak istiyorsan ben sana tuyo vereyim. Asagi yukari buyuk bir problem olmuyor*))

    Ps. Ayrica daha onceden cok Kutahyali vardi.Onlarinda yan etkisi vardir.

    10 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #
  12. User has not uploaded an avatar

    fukuokaken
    Üye

    slm abiler & arkadaşlar sizin için bir sorum olacak bılıyorum hepsının cevabı forumda var ama :( herneyse

    ben 18 yasındayım ve ıstanbul sultanahmette seyehat acentası ısıyle mesgulum amam kutugum nevşehire baglı ve kız arkadasım japon ve unıversıte 2 ogrencısı 20 yasında fukuokada yasıyor buraya kadar hersey tmm ve bız tr de tanıstık.

    -kore havayolları ıle gıdıs-donus ucak bıletımı aldım 06/12/2010 - 18/12/2010 tarıhlerı arası kore aktarmalı fukuokada olacam

    - apart otel rezervasyonu yapıldı ve parası odendı (otl rez kız arkadasımın uzerınne)ve prın yaptım jp ve eng

    - kendısı bana bı davet mektubu faxladı

    ve ben 80 000 jpy parayla gıdecem ve kredi kartı gıbı seyler olmayacak yanımda

    benım sorum ben ucakta verılen forma ne yazmalıyım
    ve ne gıbı sorular sorarlar sızce ne olur bu arada kız arkadasımın aılesıyle tanısmayacam. sımdıden tşk

    9 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #

Bu konu için RSS beslemesi

Cevapla

Mesaj göndermek için giriş yapmalısınız.

UNICMS