Japonika Logo
Türk Japon Gönüllüleri Logo
トルコ

Japonya Forum » Japonya'da Yaşam

Mermi Trenleri Tohoku Shinkansen Güzergahında saatte 320 km hızla çalışacak

(9 posts)
  1. yamaoka

    yamaoka
    Üye

    Hundreds of train enthusiasts packed Tokyo station on Saturday morning to see the inaugural high-speed service of JR East’s new E5 series Hayabusa bullet train.

    JR East says the train, with a distinctive long green nose, can reach a speed of 320 kilometers per hour. It will run on the Tohoku Shinkansen line, connecting Tokyo with Shin-Aomori in 2 hours, 59 minutes.

    JR East said the top speed of 320 kph is the fastest for any shinkansen train in Japan.

    Japan Today

    http://www.japantoday.com/category/national/view/bullet-train-capable-of-running-at-320-kph-begins-service

    7 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #
  2. yakında ülke içindeki uçak seferlerini iptal ederlerse şaşırmam :)
    trenle her yere gidiliyor nasılsa, hem hızlı hemde düşme derdi yok :)

    bizde de başladı hızlı trenler ama japonya kadar olmamız yıllar alır :(

    7 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #
  3. unforgiven01

    unforgiven01
    Moderatör

    e zaten kimse yurtdisi seyehatler disinda ucagi tercih etmiyorki. cunku ucak kadar zahmetlisi yok. havalanlari sehir merkezinin birkac saat disinda oldugundan dolayi gidilecek mesafe icin sadece yarim gun ayirmak gerekiyor.
    oysa shinkansen super hizli trenlerin kalkis ve varis istikameti sehir ici.fiyat ise ucakla ayni. yeni testedilen (yerle surtunmesiz manyetik) shinkansen trenler saatlik 1000km den fazla hiz yapmistir. simulasyonuna bindim manyak bir alet. ucaktan daha hizli.

    7 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #
  4. unforgiven01

    unforgiven01
    Moderatör

    http://construction.about.com/od/New-Rail-Systems/tp/High-Speed-Rail-Systems-Fastest-Bullet-Trains.htm

    Attachments

    1. japan-maglev-gloabalism-pictures.jpg (94.3 KB, 1 downloads) 7 yıl old
    7 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #
  5. 1000km?
    ilk kalkış anını merak ediyorum :) herkes bir anda koltuğa yapışıyordur :)

    7 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #
  6. yamaoka

    yamaoka
    Üye

    1000 km sadece test sürüşü hızı, gerçek hayatta dünyanın hiçbir yerinde hızlı trenler saatte 300-350 kmyi geçmiyorlar, hem ekonomik sebeplerden dolayı, hem de güvenlik dolayısıyla.

    7 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #
  7. unforgiven01

    unforgiven01
    Moderatör

    Tabiki tren kullanimda degil. Altyapi buna hazir degil. Fakat kisa sure sonra demiryolu calismalarina baslanacakmis. Zaten bu trenin amaci 1000km hizda kullanmak degil. Gectigimiz yillarda fransizlar dunyanin en hizli treni diye duduklu tencereye benzeyen bir aleti 570 km hizla test edince hizli tren tekelini elinde bulunduran japonya fazla degil 1 ay sunra bu olagan ustu treni gelistirdi. Su an sadece muzede sergileniyor ve simulasyonuna binip kalkis ve hizlanis anini hissedebiliyor monitor olan pencerelerindense hizi 1000 km ulastigindaki disarinin manzara goruntusu ve karsidan gelen baska bir trenin goruntusunu gorebiliyorsunuz. Trenin hizi 250 km ye ulastiginda yerle baglantisinin tamamen kesildigi ani simulasyonda hissedebiliyorsunuz. Dusunsenize trenin manyetik olarak yerle baglantisinin kesilmeyipte demirlerin raylara 1000km hizinda surtundugunu. Hamur gibi erir gider. Benim gibi hizli tren meraklilarina JR in tren muzesine gidip gezmelerini tavsiye ederim

    Su an japonyada kullanilan hizli trenler bile istendiginde hizi 500km yi gecebiliyor. Fakat yamaoka ninda dedigi gibi ekonomik nedenlerden dolayi o kadar hiz yaptirmiyorlar. 

    7 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #
  8. Ama japonyada 1000 kilometre hızlı tren seferleri açılırsa hiç şaşırmam :)
    10 yıl önce Concordeları kullanıyorduk
    ( Concorde uçakları, normal uçuşlarında saatte 2 bin 132 kilometre hıza erişiyor )
    ki bu tren 1132 km daha yavaş ve yerden gidiyor, daha güvenli :)

    darısı türkiyenin başına :) (torunlarım biner artık :) )

    ama mıknatıs olayı iyimiş ,bir kerelik bir ray masrafı çıkacak , sonra birdaha hiç yakıt derdi olmayacak. belki birde rayların bakımı olur ama o zaten normal raylara da yapılıyor, yakıttan elde edilen gelirle o raylar rahat yapılır bence :) , gerçi sürtünme olmayacağından trenlerinde bakımı azalacak, süper bir fikir yav, inşallah gerçekleşir.

    7 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #
  9. unforgiven01

    unforgiven01
    Moderatör

    Miknatis olayi yeni degilki. JR in 750 serisi trenlerde eskiden buyana kullanildigi duymustum. Bindiginde yerla baglantisinin kesildigini hissediyorsun. Hizi 200 km asinca surtunmeyi hissetmiyorsun. Keske turkiyeye daha onceden gelmis olsaydi simdiye gelismis bir halde olurdu. Gec kalindi. Paso otobusle ulasima yatirim yapildi

    7 yıl önce Ozel Mesaj Gondermek icin Uye olun #

Bu konu için RSS beslemesi

Cevapla

Mesaj göndermek için giriş yapmalısınız.

UNICMS